GOLFMK8
GOLFMK7
GOLFMK6
GOLFMKV

Castrol Cup in Poland Golf VI GTI 2013

the bruce

Go Kart Champion
Volkswagen Motorsport of Poland launches a new series sponsored by Castrol and Bilstein.
Bilstein supplies it's new Clubsport suspension:





http://www.rad-ab.com/tag/bilstein-clubsport-fahrwerk/

http://motorsport.bilstein.de/en/ho...ssdaempfern-zurueck-im-motorsport-copy-1.html

http://www.vwracing.pl/praca-idzie-pelna-para/

http://www.vwracing.pl/volkswagen-castrol-cup-nowa-seria-wyscigow/












Like the exhaust system.


BTW, Chinese Scirocco R Cup:

http://www.sciroccocupchina.com/en/index.html


Scandinavian Touring Car Championship:

http://www.biogas.se/english/whatsstcc
 

corrado917

Go Kart Champion
Very cool info Bruce.
Thanks for Sharing!!
 

the bruce

Go Kart Champion
Scirocco R Cup Germany/Europe:


















 

chinqutie

Go Kart Champion
i need to change my pants..
 

bimmer635csi

Ready to race!
Why are the rotor hats yellow when they are on the car, but not when they are laying on the floor in front?

Also, what are the fancy wheel spacer things in the middle of the second picture? If they are wheel spacers, the actually wrap around the hub?
 

GP813

Ready to race!
god that wide body kit is so hot on that GTI.
 

TXBDan

Go Kart Champion
awesome. its strange they bolted the cage in, though.
 

legandrex

Ready to race!
I'm half Polish...do I qualify to drive in that series? Anybody want to sponsor me like in F1? I've done one track day and have logged thousands of hours on a simulator(Intellivision, Sega, PS, PS2, PS3). Just need to get my Passport renewed and I am good to go.
 

the bruce

Go Kart Champion
Your're quite late, mate:

http://www.vwracing.pl/volkswagen-castrol-cup-oficjalne-otwarcie/

http://www.vwracing.pl/volkswagen-castrol-cup-nowa-seria-wyscigow/

http://www.vwracing.pl/wp-content/uploads/2012/12/Regulamin_VWCC_2013_-_eng.pdf


Koszty

Koszt udziału zawodnika w całym sezonie wynosi 39 000 euro netto.

Poniżej najważniejsze elementy, które zawiera powyższa cena:

udostępnienie samochodu wyścigowego i jego transport na wszystkie wyścigi oraz 2 oficjalne dni testowe przed i w trakcie sezonu,
pełną obsługę serwisową w trakcie treningów i wyścigów w całym sezonie,
paliwo na treningi i wyścigi,
opony (slick oraz wet) w łącznej ilości 52 szt. na sezon,
wszystkie opłaty na torze tzw. wpisowe zawodników,
homologowany kombinezon oraz pakiet odzieży z logo Pucharu,
wyznaczoną powierzchnię reklamową na samochodzie oraz na kombinezonie zawodnika,
3 Vipowskie bilety uprawniające do wstępu na tory wyścigowe i do tzw. “Miasteczka VW”,
catering na każdy weekend wyścigowy (dni treningowe i wyścigowe),
briefingi i seminaria szkoleniowe m.in. z technik jazdy, stosowania systemów telemetrii, bezpieczeństwa itd.
pakiet marketingowo-medialny.





Specyfikacja samochodu VW Golf – Racing Edition

Wszystkie samochody będą posiadały identyczną specyfikację techniczną:

silnik – 2.0 TSI 315 KM (265 KM+ 50 KM z system Push-to-Pass),
skrzynia biegów DSG z manetkami do zmiany biegów przy kierownicy, Limited Slip Differential firmy Drexler,
napęd na przednie koła,
hamulce przód – AP Racing 6-tłokowe, tarcza ɸ 362 mm,
felgi – ATS 8.5 x 18,
opony 240/640 x 18 typu slick i wet,
klatka bezpieczeństwa Cr-Mo- Wiechers Motorsport, homologacja FIA i DSMB
najnowszej generacji telemetria z GPS firmy AIM,
sportowe zawieszenie (uni-balls).


If I understand the Polish data correctly:

- 265 HP (by pushing a button 315 HP - of course it's a K04-equipped EA113)
- 8.5x18 ATS wheels + 240/640 Hankook slicks
- pillow ball control arm bushings
 

TDICup902

Ready to race!
Man that is so awesome..might have to talk to some family members back home to go catch the races and send me videos and pictures!!

Really wish they would bring back the TDI Cup series to the US, or even start up a GTi Cup series!!!
 
Top